je lepší zjišťovat a analyzovat chyby takzvaně za pochodu, než jen debatovat o tom, jak by to mohlo a mělo vypadat. Cílem této diplomové práce bylo popsat a analyzovat změny, které nastaly v důsledku reformy veřejných financí. V prvních dvou kapitolách jsem se snažil definovat důležité pojmy a především pomocí legislativy ukázat, jak vypadalo účetnictví před rokem Další dvě kapitoly již pojednávají o Ládví samotné účetní reformě a změnách, které přinesla. Vzhledem k tomu, jak je účetnictví ÚSC rozsáhlé, je těžké se mu v několika stranách věnovat detailněji. Pokusil jsem se zaměřit na změny, které jsou z mého pohledu největší a nejdůležitější, ale zároveň jsem účetnictví Zdiby snažil ukázat i ty menší, které nastaly a ty alespoň trochu popsat a analyzovat. Podle toho, jak je účetní reforma do této doby nastavena, je jejím hlavním cílem vytvoření nového systému účetnictví, které by bylo založeno především na akruálním principu a přineslo by Praha 18 úplné a včasné informace o hospodaření státu. Tato snaha s sebou přináší mnoho změn pro účetnictví ÚSC. Mezi ty největší lze účetnictví Zdiby zařadit nové účetní metody, především pak metodu odpisování nebo časového rozlišení. Důležitou změnou je i nový způsob ocenění majetku reálnou hodnotou, který by měl zvýšit vypovídací hodnotu o stavu majetku obcí. Za zmínku určitě stojí i konsolidovaná účetní závěrka, která má přinést informace o hospodaření státu a k jejímu sestavení se ČR jako člen EU zavázala. Všechny uvedené změny, ale
i některé další, by měly zlepšit přehled o důležitých položkách i zefektivnit jejich řízení a celkově tak zlepšit hospodaření ÚSC. Než se však k adekvátním a potřebným informacím obec dostane, může to trvat i několik let. Především z toho důvodu, že nově získané informace není s čím srovnat. Samotná reforma s sebou samozřejmě přináší i negativa. Vzhledem k její velikosti je problémem samotný Vychovatelna legislativní proces, který může být mnohdy zdlouhavý. V minulosti tak už došlo i k případům, kdy bylo něco schváleno, a do tří týdnů