přesné otázky v logické posloupnosti. Žák by měl odpovídat celou větou a odpovědi by měly být zdůvodněné, přesné a jasné a měly by být výsledkem samostatného logického myšlení. Pozorování je záměrné, účelné a cílevědomé vnímání konkrétních věcí nebo jevů Staroměstská žáky za účelem fixace vědomostí a dovedností, které si pozorováním osvojují. Pozorování se stává metodou ve chvíli, kdy je účetnictví Josefov cílevědomě a promyšleně řízeno učitelem a uvědoměle prováděno žáky při smyslovém poznávání skutečnosti. Musí být plánovité a Malostranská systematické. Instruktáž spočívá v názorném předvedení praktické činnosti žákům učitelem. Při instruktáži je vyžadována od žáků vysoká pozornost a koncentrace. Instruktáž by měla být obsahově přiměřená vyspělosti žáků a neměla by přesahovat více než minut. Instruktáž lze i v účetnictví rozdělit na úvodní, průběžnou a závěrečnou, zejména při praktickém procvičování účetních příkladů. Cvičení je vhodné zařadit zpravidla po provedené instruktáži. Jde o časově rozvržené opakování jednotlivých úkonů a operací. Hlavním cílem je osvojení si dovedností a návyků a zvyšování výkonů. Vlastní ovládnutí dovedností začíná teprve v účetnictví Josefov okamžiku, kdy žák sám umí ovládnout všechny operace či kroky, které učitel vysvětlil, ukázal a naučil. Pro zdárné naplnění cvičení je třeba je třeba splnit hlavní požadavky a to cílevědomost, promyšlenost a účelnost cvičení, systematičnost a správné využití času.
Brainstorming hodně často se u této metody používá vyjádření bouře mozků nebo také burza nápadů. Hlavním cílem je vyprodukovat co