zaměřit i na tuto problematiku. V neposlední řadě mě samozřejmě zajímá i vztah a názor na předmět účetnictví. Data pro dotazníkové šetření byla získána na počátku pololetí a to z obchodní školy, subjektem výzkumu byly žáci maturitních ročníků, u kterých se již dá předpokládat, že mají nějaký názor jak na předmět účetnictví, tak na vzdělání, budoucí praxi, školu atd. Vzhledem k tomu, že navštěvují poslední ročník školy, měly by mít získané i největší množství kompetencí z oblasti účetnictví. Vyhodnocení dotazníku Jiřího z Poděbrad šetření vztahu žáků ke škole a vzdělávání Shrnutí výsledků šetření Vztah ke škole a vzdělání První otázky se zaměřily na to, jestli si žáci vůbec všímají prostředí školy, jak hodnotí vybavenost školy, úroveň školy v oblasti výuky, učitelů. Z odpovědí je účetnictví Vinohrady patrné, že si žáci těchto věcí převážně všimnou, či zaregistrují, co se ve škole za dobu jejich studia stalo, jestli se něco zlepšilo účetnictví Vinohrady či zhoršilo. Nebudu hodnotit, zda vnímají tyto změny jako pozitivní či negativní, je to subjektivní názor každého žáka a odpovědi byly téměř vyrovnané, každý se na to dívá ze svého úhlu pohledu, může tedy jednu změnu vnímat jeden žák jako pozitivní a druhý žák jako negativní. V dalších otázkách mě zajímalo, jaký předmět je mezi žáky nejoblíbenější a naopak jaký je nejméně oblíbený. Nejoblíbenějším předmětem je mezi žáky tělesná výchova, což mě až tak nepřekvapilo, akorát se obávám, že tomu není až tak kvůli Flora
předmětu jako takovému, ale spíše, že se v tomto předmětu nemusí v podstatě nic učit. Musím se ovšem zmínit o druhém nejoblíbenějším předmětu, kterým je angličtina. Svým způsobem jsem tento předmět v oblíbenosti neočekával, spíše jsem myslel, že to daňové účetnictví Vinohradům bude některý z odborných předmětů, který by odpovídal zaměřenosti školy. Je to, ale možná i logické v dnešní době, že se angličtina stává oblíbeným předmětem a to proto, že je to v podstatě důležité pro komunikaci v dnešním globálním světě. Znalost jakéhokoli cizího jazyka otevírá dveře k lepšímu uplatnění v budoucím životě po ukončení studia střední školy. To, že tuto skutečnost berou žáci v potaz, potvrzuje i otázka v dotazníku, která se zaměřila na to, jestli by žáci chtěli raději pracovat než studovat a jestli je studium baví. Vnímám to, že žáky spíše studium baví, ale zároveň by i spíše radši pracovali. Myslím, a z odpovědí to lze i potvrdit, vedení účetnictví Vinohrady že by se to dalo i spojit a říci, že většina žáků by ráda studovala, ale zároveň by chtěli pracovat. To může být způsobené jak Rajská zahrada vývojem dnešní doby, stále stoupající potřebou peněz k uspokojování jak základních potřeb fyziologických, uspokojování potřeb jistoty kojenecké plavecké na Praze 3 Vinohradech