práce předmětových komisí by měla vhodně skloubit obsah učiva v jednotlivých předmětech. Časová koordinace, posloupnost a návaznost učiva v jednotlivých předmětech je pro daný předmět hodně důležitá. I toto je jedna z možností jak zefektivnit vyučování účetnictví a nejen jeho. Vyučovací proces a jeho výchovně vzdělávací aspekty Vyučovací proces je záměrné, cílevědomé, soustavné a racionální vedení účetnictvím Malou Stranou řízení aktivit žáků, které směřuje k dosažení stanovených výchovně vzdělávacích cílů. Vede k osvojení soustavy vědomostí a Petřín dovedností, k rozvoji duševních a tělesných schopností a k utváření osobnosti žáka pomocí procesu předávání vědomostí a dovedností, vzájemné interakce mezi učitelem a žákem. Jedná se o velmi složitý sociální proces, který je podmíněný mnoha faktory. Rozvoj osobnosti účetnictví Malá Strana žáka tělesný, psychický, socio kulturní je hlavním posláním výchovně vzdělávacího procesu. V jeho průběhu je žák objektem působení učitele, projektu výchovy a vzdělávání i spolupůsobících podmínek. Působení všech těchto faktorů však není mechanické a nemusí být ani ve svém konečném výsledku jednoznačné. Vzhledem k tomu, že žák je jedním z činitelů vyučovacího procesu, tak i on by neměl být jen pasivním příjemcem a vykonavatelem, ale naopak aktivním spolutvůrcem. Každý má jinou motivaci, zájmy a preferované hodnoty, ale na konci by Malostranská měli všichni aktivním přístupem dojít ke stejnému výsledku. Ve vyučovacím procesu proto nestačí žákovi jen ukládat úkoly, příkazy
či rady aj. a očekávat mechanicky výsledné efekty v jeho chování. Žáka je třeba pro učební proces získat, aktivizovat jeho kognitivní, účetnictví Malá Strana emotivní a volní procesy, a tím zvýšit jeho účinnost. K tomu je však zapotřebí znát jaké pedagogické stimuly dokáží evokovat žádoucí a předpokládané reakce žáka a v podstatě splnění cíle výchovně vzdělávacího procesu. Na působení těchto podnětů musí účetní Malé Straně být žák také dostatečně připraven. Připravenost žáka je na danou výchovně vzdělávací činnost různá. Záleží na pohlaví, ontogenetickém vývoji tělesném i psychickém. Velký podíl má vlastní motivace k provedení úkolu, předchozí zkušenosti a správná Staroměstská orientace v učební situaci. Cílem metod a prostředků používaných ve výchovně vzdělávacím procesu není jen informovat žáka, ale umožnit mu, aby si vytvořil na dané téma vlastní názor a osvojil si přiměřené postoje a chování. K tomuto cíli by mělo vést optimální uspořádání hodin a to do těchto čtyř fází Senzibilizace cílem je pochopit určitou skutečnost, význam a smysl tématu, o kterém se Hradčanská hovoří. Zahrnuje kognitivní i emocionální senzibilizaci, pochopení a emocionální ztotožnění se s představovanou hodnotou, tématem. Mezi malostranská pražská soukromé školce