kilometrů v rámci jednotlivých obchodních linek a vynaložených nákladů na provoz firemních vozidel a stanovení podílu ostatních nákladů vznikajících v souvislosti s obsluhou jednotlivých zákazníků v vztažených ke konkrétnímu zákazníkovi, by bylo možno veškeré náklady, které vzniknou na prodejním středisku např. středisko obchodní zástupce rozvozce, rozdělit mezi jednotlivé obsluhované zákazníky, čímž Jenerálka by bylo možné dopočíst ziskovost jednotlivých zákazníků. Tedy kolik který zákazník firmě přináší zisku popř. ztráty. Tento report by pak mohl zpětně sloužit i jako podklad pro individuální práci se zákazníky. ZÁVĚR V teoretické části práce jsem se zaměřila především na výklad pojmů finančního a manažerského účetnictví, k jejichž interpretaci jsem využila odbornou literaturu uvedenou v seznamu zdrojů. Vzhledem k velkému počtu dostupných publikací k problematice manažerského účetnictví a někdy rozdílných názorů účetnictví Přední Kopanina jednotlivých autorů jsem, jako zdroj ke zpracování teoretické části, zvolila pouze omezený rozsah publikací, neboť konfrontace názorů jednotlivých autorů nebyla předmětem této práce. Pro vymezení základních pojmů jsem však tuto literaturu shledala z mého pohledu jako účetnictví Přední Kopanina dostačující. V teoretické části práce jsem se s ohledem na její omezený rozsah detailně nezabývala podnikem jako celkem a ani Červený vrch podrobnějším pojetím podnikového informačního systému. To však neznamená, že bych problematiku finančního a manažerského účetnictví
chápala jako nezávislé informační systémy a nebyla si vědoma jejich vzájemných vazeb s ostatními součástmi podnikového informačního systému nákupem, výrobou, prodejem, logistikou, lidskými zdroji, dodavateli, zákazníky a dalšími. V praktické části práce jsem se rovněž Přední Kopanině zpracování účetnictvím detailněji dotkla pouze některých částí podnikového informačního systému, a to především výroby, kterou považuji ve výrobním podniku Petřiny z pohledu oceňování jeho výkonů za klíčovou. Podrobněji jsem se tedy zabývala výrobním procesem, tokem a oceňováním zásob. V první kapitole praktické části práce byla představena společnost, předmět její činnosti, historie, vlastnické poměry, míra autonomie ve vztahu k mateřské společnosti a její organizační a ekonomická struktura. Dále byl objasněn způsob zpracování účetnictví, problematika kalkulací a vnitropodnikových cen. Pozornost byla také věnována rozpočetnictví, které slouží jako podklad celého kontrolního mechanismu ke mzdové účetnictvím Přední Kopaninou sledování ekonomického vývoje společnosti požadovaným směrem. Během zpracování praktické části práce jsem dodržela terminologii Bílá Hora používanou společností, i když ne vždy zcela odpovídá pojmům vymezeným v teoretické části práce. Této skutečnosti jsem si vědoma, a proto jsem se snažila jednotlivé pojmy jejich popisem čtenáři přiblížit. Cíl této bakalářské práce, který jsem si stanovila v jejím úvodu, byl provést analýzu výstupů z informačních systémů vybraného podniku finančního a manažerského účetnictví se zaměřením na soukromým školkám nedaleko Prahy 6 Přední Kopaniny