pro účetní praxi klíčové. Vzhledem ke skutečnosti, že velká část mé civilní práce spočívá ve výchovném vzdělávání a služby účetních Strašnicím informování klientů, troufám si jednotlivé tematické celky doplnit i o nejčastější problémy v dané oblasti. Myslím si, že výuka předmětu účetnictví je většinou nezáživná, nekonkrétní, rozplizlá a neproduktivní. Pokusím se proto toto téma uchopit trochu jinak, i Strašnická když se určitě nevyhnu mnoha nezáživným definicím a informacím. Ale budu se snažit o častý náhled na problematiku z mé praxe a závěrečný příklad pojmu jednoduše. Navíc ho dotáhnu až před fázi daňového přiznání, protože tyto záležitosti jsou často démonizovány, většinou z důvodu neznalosti. Mnou vypracovaná výuková opora by měla být výhledově použita pro předmět účetnictví na Skalka SOŠ a SOU obchodní Jánská Brno a stane se tak snad i praktickým přínosem. V závěrečné části mé práce se budeme rámcově věnovat Strašnic vedení účetnictvím problematice exekucí. Přemýšlela jsem o tom, jak tuto látku žákům co nejvíce přiblížit. Praktický cvičný případ v tomto případě není možný, tak jsem se rozhodla tohoto procesu sama zúčastnit. Poté, co jsem si přečetla několik dražebních vyhlášek, jsem se zúčastnila několika dražeb nemovitostí. Ale pořádající dražeb o návštěvníky nestojí, stojí pouze o dražebníky. Navíc, jako účastník dražby už nemáte žádné další informace o tom, jaké ekonomické dopady dražba měla. Aby tyto informace člověk získal, musí
nějakou nemovitost vydražit. A tak jsem se rozhodla, že se pokusím přesvědčit ke spolupráci se mnou někoho, komu se podařilo v dražebním jednání zvítězit. To se mi shodou několika náhod a okolností povedlo a od března jsem měla postupně zpřístupněnu veškerou dokumentaci související s vydražením bytové jednotky v Brně na Vídeňské ulici, včetně slovního komentáře o samotném průběhu dražby. Na úplný účetnictví Strašnice závěr si provedeme i malou sondu do znalosti financí našich středoškoláků, včetně vyhodnocení a komentáře výsledků. V rámci mé práce jsem se pokusila zjistit, jaké znalosti popřípadě zkušenosti s financemi mají žáci středních všeobecně vzdělávacích škol. Nechtěla jsem se pouštět do složitého, sofistikovaného vědeckého výzkumu, ale snahou byla pouze sonda do finanční gramotnosti respondentů. Chtěla Zborov jsem se tak trochu ujistit, že výuka ekonomických předmětů má smysl a je potřebná i mimo budoucí ekonomy. Domnívám se, že na tomto poli účetnictví Strašnice ekonomické výuky má české školství velké mezery. Sice se hodně mluví o ekonomické matematice, ale obecná ekonomická gramotnost je Želivského výukově žalostně podhodnocena. Dovolím si tvrdit, že většina lidí je takřka ekonomicky negramotných a v dnešní tvrdé době se nedovede dobře orientovat. Zvyšující se počty chronických dlužníků, zvyšující se počty exekucí i osobních bankrotů, takřka poloviční neplatičství výživného na vlastní děti, to jsou alarmující signály nedobré situace na poli ekonomické gramotnosti. Jistě nelze tvrdit, dodávku půjčovnou Prahou 3 Strašnicemi