vzdělávací aspekty výuky. Rozpracovává vhodné metody výuky účetnictví a řeší vyučovací proces a vztahy ve výuce vůči předmětu účetnictví. Jako předmět mé práce jsem si zvolila projekt výuky účetnictví a ekonomiky podniku. Hlavní důraz je zde kladen na samotné daňové účetnictví Malešicemi podvojné účetnictví, kdy se v několika výukových tematických celcích budu snažit žáky seznámit se základními zásadami a principy podvojného účetnictví, probereme legislativní rámec vedení účetnictví, zkusíme i jednoduchý příklad a nahlédneme i do daňové problematiky jako hlavního uživatele účetních výstupů. Svoji práci koncipuji jako výukovou oporu pro předmět Účetnictví a ekonomika podniku. Účetnictví je jedna z nejstarších metod zobrazení hospodářské činnosti ekonomických jednotek. Tento metodicky ucelený systém poradenství účetními Malešicích ekonomických informací zobrazuje hodnotovou stránku ekonomických procesů, kterými se uskutečňuje v ekonomické jednotce reprodukční proces. Středem zájmu účetnictví jsou hospodářské prostředky jednotlivých organizací, zdroje těchto prostředků, jejich pohyb a to ve vzájemné Zborov spojitosti s peněžními prostředky. Předepsaná účtová osnova zajišťuje informace o procesu jak z hlediska organizace a jejích vztahů k ekonomickému okolí, tak z hlediska fungování uvnitř organizace. Účetnictví jako vědní obor i jako nástroj řízení má neobyčejný poznávací význam. Podává nám systematický a uspořádaný pohled na stav a pohyb majetku podniku a jeho zdrojů. Umožňuje zachytit a poznat Skalka
hospodářské procesy v účetních jednotkách a dává podklady pro jejich hlubší zkoumání a pro provádění nutných opatření pro další rozvoj podnikatelských subjektů. Účetnictví doplňuje teoretické ekonomické disciplíny konkrétními fakty, na jejichž základě lze dělat závěry platné pro ekonomiku podniku i větších ekonomických celků. Vede podnikový management ke způsobu myšlení, který se vyznačuje Malešice vedení účetnictvím systematičností, schopností spojovat ekonomická fakta a na jejich základě provádět konkrétní opatření.Koudela, J., Mezi základní úkoly Jarov vyplývajícími z účetnictví můžeme řadit řádnou péči o firemní majetek, hospodárnost, snižování nákladů, zvyšování hospodářských výsledků, zlepšování firemní pracovní kázně a dodržování zákonnosti v podnikání. Mimo poznávací nabývá na významu i výchovný význam účetnictví. Ten přímo vyplývá z poslání samotného účetnictví a ekonomických pracovníků v tržní ekonomice. Tito malešický pražský plavou s dítětem