může znamenat i získání či udržení si určitých výhod. Konsolidační vyhláška Tato vyhláška, která ještě stále nevyšla a její Pacov účinnost se dříve než v roce nepředpokládá, pověřuje Ministerstvo financí k zjišťování účetních záznamů pro potřeby státu, včetně SCHNEIDEROVÁ, Ivana a Zdeněk NEJEZCHLEB. Účetní reforma pro ÚSC a jimi zřizované příspěvkové organizace. vyd. Turnov Acha obec účetnictví Nedvězí účtuje, c, ISBN sestavování účetních výkazů za ČR a ke správě centrálního systému účetních informací státu CSÚIS. Konkrétně se jedná o rozsah výkazů a způsob sestavení, obsahové uspořádání a značení. Kromě toho jsou zde podle zákona vymezeny účetní výkazy za Českou republiku, které se člení na tyto části souhrnný výkaz majetku a závazků státu, souhrnný výkaz nákladů a výnosů státu, výkaz peněžních toků, příloha. Dále také stanovuje povinnost součinnosti účetním jednotkám zahrnutým do konsolidačního celku nebo do dílčích konsolidačních celků s účetní jednotkou sestavující konsolidované účetní výkazy. Shrnutí V roce byla usnesením vlády zahájena účetní reforma v oblasti veřejných financí. Ta byla pro ČR nepochybně potřebná, protože vedení účetnictví na peněžní bázi Radošovice je již v dnešní době zastaralé a nepraktické. Důvodů pro přiblížení se akruálnímu principu je hned několik, ať už to je kvůli vstupu mzdová účetním Nedvězím ČR do EU a potřeby srovnání dat nebo zobrazení hospodářské situace účetní jednotky. Nutno také podotknout, že přechod na akruální
princip je typický trend ÚSC ve vyspělých zemích. Bodů, které si reforma dávala za cíl, bylo hned několik. Mezi ty nejdůležitější a pro zpracování účetnictvím Nedvězí stát nebo ÚSC nejpotřebnější patří snížení administrativní náročnosti, vytvoření kontrolních mechanismů, snadnější získávání