a působnost účetní závěrky a náležitosti jejích jednotlivých částí, tedy rozvahy, výkazu zisku a ztráty a přílohy, dále pak také Praha 22 účetní osnovu a účetní metody. Vedení účetnictví před rokem bylo založeno spíše na peněžní bázi, ale v případě hospodářské účetnictví Hájek činnosti ÚSC se objevovaly i účetní metody, které obsahovaly prvky akruálního principu účetnictví. Jednalo se o metodu časového rozlišení, odpisování majetku nebo opravné položky. Vyhláška č. Sb., ÚČETNÍ REFORMA JEJÍ DŮVODY, CÍLE A PRŮBĚH Dne bylo usnesením vlády č. schváleno vytvoření účetnictví státu od čímž byla prakticky zahájena účetní reforma v oblasti veřejných financí. Mimo Praha 21 jiné byla tato reforma vládou projednávána a nakonec schválena i kvůli přetrvávajícím problémům s deficitem veřejných financí, kdy se nedařilo plnit cíle ohledně snižování deficitu, ke kterému se ČR po svém vstupu do Evropské unie EU zavázala. Tohoto cíle lze samozřejmě dosáhnout různými způsoby a je jen otázkou času, kdy se ukáže, zda naše země se vydala správnou cestou či nikoli. Důvody účetní poradenství účetními Hájek reformy z hlediska územních samosprávných celků Důvodů této reformy je samozřejmě více a odborná veřejnost, autoři publikací či instituce v ní mohou spatřovat různé cíle a důvody. Je však nutno podotknout, že reforma byla za stavu, ve kterém se veřejné finance nacházely, jednoznačně nutná a to i přesto, že se názory na její formu mohou rozcházet. Je třeba se podívat na důvody reformy tak, jak je
viděly některé instituce nebo autoři publikací či článků. Podle Ministerstva financí ČR patřily mezi hlavní důvody účetní reformy ve veřejném sektoru především tyto tři body přiblížení k požadavkům EU, především co se týče statistických dat, přičemž ne všechny Pacov data jsou využitelná pro stát nebo účetní jednotku, druhým důvodem bylo přiblížení se účetním metodám a výkaznictví používaným v podnikatelské sféře především z důvodu zobrazení hospodářské situace účetní jednotky, posledním bylo vytvoření podmínek pro sestavení konsolidovaných výdajů nejen za Českou republiku. Schneiderová vidí důvody k reformě ve velice nízké vypovídací hodnotě rozvahy, výkazu Účetní reforma VF. Ministerstvo financí České republiky online. c cit. Dostupné z WWW http Březí www.mfcr.czcpsrdexchgmfcrxsldaneucetnireformavf.html SCHNEIDEROVÁ, Ivana a Zdeněk NEJEZCHLEB. Účetní reforma a ÚSC účetní metody, postupy účtování, výkaznictví. vyd. Turnov Acha obec účtuje, c, ISBN zisku a ztráty a částí přílohy účetní závěrky. V praxi to znamenalo Hájkem daňové účetnictví především to, že na rozdíl od subjektů v soukromé sféře managementu či vlastníků, management ve veřejné správě účetnictví nebo účetních výkazů k řízení, rozhodování nebo porovnávání téměř vůbec nevyužíval. Dalším problémem, který autorka uvádí, byla vedení účetnictví Hájku např. nízká orientace občanů i zastupitelů ve výkazech ÚSC z toho důvodu, že pro ně byly jen obtížně pochopitelné. Jako další