příprava na následující rozpočtové období je obvykle zahajována již v průběhu září, kdy ekonomický ředitel stanoví harmonogram mzdové účetnictvím Motolem jejich sestavování. Harmonogram zpracování zahrnuje vymezení konkrétních odpovědností jednotlivých manažerů za jim přidělené vedení účetnictví Motole rozpočtované položky, části nebo celé rozpočty, včetně návazností a sousledností při jejich sestavování, včetně závazných termínů pro jejich zpracování. Vše je stanoveno tak, aby kompletní souhrnné rozpočty na následující kalendářní období byly připraveny ke Homolka schválení do poloviny listopadu. Celý proces přípravy jednotlivých rozpočtů probíhá za plné podpory podnikového softwaru EDIS ONE v modulu určeném pro tvorbu rozpočtů. Prvním rozpočtem, který je sestavován, je rozpočet prodejů. Za sestavení tohoto rozpočtu je zodpovědný obchodní ředitel, který stanoví celkový objem prodejů za celý podnik v rozdělení na jednotlivé distribuční kanály. Ve spolupráci s jednotlivými manažery distribučních kanálů jsou pak jednotlivé prodeje rozpočítány až na úroveň jednotlivých prodejních středisek. Vypich Souhrnný rozpočet prodejů je sestavován na základě očekávaných trendů rozpočtového období ve vazbě na dlouhodobou podnikovou strategii. Rozpočet se připravuje s přesností na měsíce tak, aby odpovídal obvyklým trendům v jednotlivých měsících např. pravidelné výkyvy v letních měsících a dále zohledňoval plánované prodejní akce, uvedení nových výrobků na trh a další podstatné skutečnosti. Konečným
výstupem je rozpočet prodejů v měrných jednotkách a v Kč za jednotlivá střediska i jednotlivé výrobky. Prodejní rozpočet je tedy možno zobrazovat z několika pohledů. Rozpočet prodejů je velmi klíčový pro další rozpočty, a proto je mu věnována náležitá pozornost. Na Bílá Hora tento rozpočet prodejů pak úzce navazuje výrobní a marketingový rozpočet. Výrobní rozpočet Výrobní rozpočet lze rozdělit na dvě